Reklamačný poriadok
1. Reklamáciu je možné uplatniť odovzdaním tovaru (ďalej tiež ako „predmet predaja“) alebo zaslaním tovaru na adresu Lumírová 637/25, Ostrava 700 30, Česká republika. Kupujúci je povinný vadu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu potom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť. Ak ide o skrytú vadu, je kupujúci povinný ju u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov od odovzdania veci. Prípadné omeškanie pri ďalšom používaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom na zamietnutie reklamácie. V reklamácii alebo bez zbytočného odkladu po nej oznámi kupujúci predávajúcemu, aké právo zo zodpovednosti za vady si zvolil. Ak tak neurobí včas, má aj v prípade podstatného porušenia zmluvy nárok len na práva podľa odseku 2.7, teda na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny tovaru.
2. Kupujúci je pri reklamácii povinný doložiť doklad preukazujúci dátum a miesto prevzatia predmetu predaja, samotný predmet predaja v kompletnom stave, vyčistený, zbavený všetkých nečistôt, v čistom balení, ak tovar zasiela. Kupujúci doloží tovar v hygienicky nezávadnom stave a označí reklamovanú vadu predmetu predaja, jej povahu a výskyt, informuje predávajúceho o zvolenom nároku zo zodpovednosti za vady a o svojich identifikačných a kontaktných údajoch v rozsahu nevyhnutnom na vybavenie nároku. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať na reklamačné konanie tovar, ktorý nebude spĺňať zásady všeobecnej hygieny uvedené vyššie v tomto odseku (vyhláška 306/2012 Zb., o podmienkach predchádzania vzniku a šírenia infekčných ochorení). Ak kupujúci nedoloží doklad preukazujúci dátum a miesto prevzatia predmetu predaja, vystavuje sa riziku nepreukázania včasnosti reklamácie a oprávnenosti svojho nároku.
3. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar.
4. Náklady na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) hradí kupujúci, predávajúci môže po predchádzajúcej dohode s kupujúcim zabezpečiť dopravu reklamovaného tovaru na vlastné náklady.
5. Ak kupujúci uplatní právo zo zodpovednosti za vady, predávajúci mu v písomnej forme potvrdí, kedy právo uplatnil, a po vybavení reklamácie aj spôsob jej vyriešenia, ako aj vykonanie prípadnej opravy a dobu trvania reklamačného konania. Prípadne poskytne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z funkčných vlastností tovaru, z neodborného používania tovaru alebo nesprávnej manipulácie s tovarom. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.
7. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku alebo služby potrebná na odborné posúdenie vady. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie kúpnej zmluvy, na základe ktorého môže kupujúci od zmluvy odstúpiť.
8. Ak je v rámci reklamačného konania ohľadom určitej vady rozhodnuté, že reklamácia je neopodstatnená, potom nové reklamačné konanie ohľadom tej istej vady už nemôže prebehnúť a predávajúci je oprávnený z tohto dôvodu odmietnuť prevzatie predmetu plnenia na reklamáciu.
9. Kupujúci je povinný po vybavení reklamácie prevziať predmet predaja bez zbytočného odkladu do 30 dní odo dňa, kedy bol o jej vybavení informovaný; táto lehota nemôže uplynúť skôr ako 60 dní od podania reklamácie.
10. Ak kupujúci, ktorý je v omeškaní s prevzatím predmetu predaja, požaduje jeho opätovné odoslanie, je predávajúci povinný predmet predaja odoslať kupujúcemu len za podmienky, že mu budú zo strany kupujúceho vopred uhradené všetky náklady spojené s týmto odoslaním.
PRÍLOHY:
https://ajemfit.cz/img/cms/reklamacni%20protokol.png
https://ajemfit.cz/img/cms/rekl-%20protokol%202%20strana.png
https://ajemfit.cz/img/cms/formular%20odsoutpeni%20od%20smlouvy.pdf