Vitajte v našom novom a vylepšenom e-shope AjemFIT ZÍSKAJTE Ajemcoiny Doprava zdarma pri objednávkach nad 110 €

Obchodné podmienky

Prevádzkovateľ WWW.AJEMFIT.SK

Ajem FiT world s.r.o.

Miroslava Bajera 6040/1, Ostrava 708 00

IČO: 09904891 DIČ: CZ09904891

Bankový účet: 297519187/0300 (ČSOB Banka)
IBAN:CZ42 0300 0000 0002 9751 9187
SWIFT: CEKOCZPP

platí pre všetky platby vopred na účet!

Tel.: +420 736 452 432
e‑mail: info@ajemfit.sk


ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je spoločnosť Ajem FiT world s.r.o., IČO 09904891, DIČ CZ09904891 so sídlom Miroslava Bajera 6040/1, 708 00 Ostrava, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ostrave, oddiel C, vložka 84747, oddiel B, ako predávajúci (ďalej len „Ajem FIT“ alebo „predávajúci“) a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „kupujúci“).

Kúpnou zmluvou sa zaväzujeme dodať vám tovar uvedený v objednávke a vy sa zaväzujete tento tovar prevziať (buď osobne, alebo od dopravcu) a zaplatiť nám kúpnu cenu uvedenú v objednávke. Kúpna cena (alebo len „cena“) zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru a prípadné poplatky súvisiace so zvoleným spôsobom platby. Výška týchto nákladov vám bude vždy oznámená ešte pred záväzným odoslaním objednávky.

Tovar predávaný prostredníctvom webového rozhrania nie je liekom ani liečivom. Tovar, ktorý je alkoholickým nápojom, nesmie byť predávaný osobám mladším ako 18 rokov. Predaj takého tovaru na webovom rozhraní sa riadi zákonom č. 379/2005 Zb., o opatreniach na ochranu pred škodami spôsobenými tabakovými výrobkami, alkoholom a inými návykovými látkami, v znení neskorších predpisov.

Vlastnícke právo k tovaru nadobúdate zaplatením celej kúpnej ceny, nie však skôr, ako tovar prevezmete. 

Vzťahuje sa kúpna zmluva iba na tovar?

Ako kúpna zmluva (alebo len „zmluva“) sa tu označuje akákoľvek zmluva uzavretá podľa týchto obchodných podmienok. Môže ísť teda napríklad aj o zmluvu o poskytovaní služieb.

Je kúpna zmluva spotrebiteľskou zmluvou?

O spotrebiteľskú zmluvu ide v prípade, že ste spotrebiteľom, t. j. ak ste fyzickou osobou a tovar kupujete mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania.

V opačnom prípade nejde o spotrebiteľskú zmluvu a nevzťahuje sa na vás ochrana spotrebiteľa podľa právnych predpisov a týchto obchodných podmienok. Najmä ako „nespotrebiteľ“ nemáte právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu.

Aké máte ako spotrebiteľ osobitné práva?

Ako spotrebiteľ máte najmä: právo odstúpiť od zmluvy uzavretej pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku, ako je napr. telefón, e‑mail alebo internetový obchod (článok Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto obchodných podmienok); nárok na záruku na nepoužitý spotrebný tovar v dĺžke 24 mesiacov (uplatnenie záruky sa riadi Reklamačným poriadkom); právo na poskytnutie informácií pred uzavretím zmluvy (informácie sú obsiahnuté v týchto obchodných podmienkach alebo na webovom rozhraní); právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu zo zmluvy (článok o spotrebiteľskom spore v záverečných ustanoveniach týchto obchodných podmienok). 

Čím sa riadi náš právny vzťah?

Náš právny vzťah sa riadi nasledujúcimi dokumentmi: týmito obchodnými podmienkami, ktoré vymedzujú a spresňujú naše vzájomné práva a povinnosti; Reklamačným poriadkom, podľa ktorého budeme postupovať pri reklamácii tovaru; Podmienkami používania webového rozhrania, ktoré upravujú registráciu na webovom rozhraní, ochranu vašich osobných údajov, ochranu obsahu webového rozhrania a niektoré ďalšie vzťahy súvisiace s využívaním webového rozhrania;

podmienkami a pokynmi uvedenými na webovom rozhraní, najmä pri uzatváraní zmluvy;

objednávkou a jej prijatím z našej strany a v otázkach tu neupravených aj týmito právnymi predpismi: zákonom č. 89/2012 Zb., Občianskym zákonníkom, v účinnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“); zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (len ak ste spotrebiteľom).

Ak sa vaše bydlisko alebo sídlo nachádza mimo Českej republiky alebo ak náš právny vzťah obsahuje iný medzinárodný prvok, beriete na vedomie, že náš vzťah sa riadi českým právom. Ak ste spotrebiteľ a právny poriadok štátu vášho bydliska poskytuje vyššiu mieru ochrany spotrebiteľa než český právny poriadok, poskytuje sa vám v právnych vzťahoch táto vyššia miera ochrany.

Ako vyjadríte súhlas s obchodnými podmienkami?

Zaslaním objednávky a tiež potvrdením vo webovom rozhraní potvrdzujete, že ste sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámili a súhlasíte s nimi.

Znenie obchodných podmienok môžeme meniť alebo dopĺňať. Vaše práva a povinnosti sa vždy riadia tým znením obchodných podmienok, za účinnosti ktorých vznikli.


KÚPNA ZMLUVA

1. Ako uzatvárame kúpnu zmluvu?

Na webovom rozhraní je uvedený zoznam tovaru vrátane popisu hlavných vlastností jednotlivých položiek. Pri každom tovare je uvedená cena vrátane všetkých daní, ciel a poplatkov. Prezentácia tovaru má informatívny charakter a nejde o náš návrh na uzavretie zmluvy v zmysle § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka. Na uzavretie zmluvy je nutné, aby ste odoslali objednávku a aby došlo k jej prijatiu z našej strany.

2. Ako podať objednávku?

Objednávku môžete podať vždy prostredníctvom webového rozhrania (vyplnením formulára), prípadne aj telefonicky, e‑mailom alebo iným spôsobom, ktorý podľa aktuálnych informácií uvedených na webovom rozhraní umožňujeme. Kúpnu zmluvu týkajúcu sa alkoholických nápojov s vami uzavrieme, len ak ste v čase podania objednávky starší ako 18 rokov; pri podaní objednávky potvrdzujete, že ste starší ako 18 rokov, a uvádzate dátum svojho narodenia.

Objednávka musí obsahovať všetky informácie predpísané vo formulári, najmä presné označenie objednávaného tovaru (prípadne číselné označenie tovaru), počet kusov, zvolený spôsob platby a dopravy a vaše kontaktné údaje (dodacie a prípadne fakturačné).

Pred záväzným odoslaním objednávky vám bude zobrazená rekapitulácia objednávky vrátane konečnej ceny (v závislosti od zvoleného spôsobu dopravy a platby).

Odporúčame skontrolovať najmä druh a množstvo tovaru, e‑mailovú a dodaciu adresu. V rámci rekapitulácie máte poslednú možnosť meniť zadané údaje. Záväznú objednávku podáte stlačením príslušného tlačidla. Údaje uvedené v záväznej objednávke považujeme za správne a úplné. O ich zmene nás bezodkladne informujte telefonicky či e‑mailom.

O obdržaní objednávky vás budeme informovať. Informácia (potvrdenie) o obdržaní objednávky sa zasiela automaticky a nejde o prijatie objednávky z našej strany, pokiaľ to v potvrdení nie je výslovne uvedené. Ak budeme mať pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, môžeme vás kontaktovať za účelom jej overenia. Neoverenú objednávku môžeme odmietnuť. Na takú objednávku sa potom hľadí, ako keby nebola podaná.

3. Kedy je teda zmluva uzavretá?

Kúpna zmluva je uzavretá okamihom, keď vám je doručené prijatie objednávky z našej strany. Prijatie objednávky vám bude zaslané na e‑mailovú adresu, ktorú ste uviedli v objednávke. Ak by k prijatiu objednávky nedošlo, zmluva je uzavretá okamihom, keď uhradíte celú kúpnu cenu alebo prevezmete objednaný tovar (podľa toho, čo nastane skôr).

Prijatie objednávky (akceptácia) môže byť súčasťou informácie o obdržaní objednávky podľa článku Ako podať objednávku týchto podmienok (ak je to v potvrdení výslovne uvedené), alebo môže po tomto potvrdení nasledovať samostatne. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu zmluvy sú zrejmé z webového rozhrania.

4. Môžete už odoslanú objednávku zrušiť?

Objednávku, ktorú sme dosiaľ neprijali (t. j. nebolo vám zaslané prijatie objednávky z našej strany podľa článku o uzavretí zmluvy týchto obchodných podmienok), môžete zrušiť telefonicky alebo e‑mailom.

Všetky nami prijaté objednávky sú záväzné. Neskoršie zrušenie objednávky je možné len po dohode s nami. Ak je takto zrušená objednávka tovaru, ohľadom ktorého nemožno odstúpiť od zmluvy (podrobnejšie v článku Odstúpenie od kúpnej zmluvy), máme nárok na náhradu nákladov, ktoré sme už v súvislosti so zmluvou vynaložili.

5. Môže sa cena uvedená na webovom rozhraní meniť?

Ceny prezentovaného tovaru a ceny za balenie, dopravu a dodanie zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní. Prípadné zľavy z ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ibaže je na webovom rozhraní výslovne uvedené niečo iné.

V prípade, že na našej strane došlo k úplne zjavnej technickej chybe pri uvedení ceny tovaru vo webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania, nie sme povinní dodať vám tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu, a to ani v prípade, že vám bolo zaslané prijatie objednávky podľa týchto obchodných podmienok. V takom prípade si vyhradzujeme právo odstúpiť od zmluvy.

Ak cena uvedená pri tovare vo webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania už nie je aktuálna, bezodkladne vás na túto skutočnosť upozorníme. Ak dosiaľ nedošlo k prijatiu vašej objednávky, nie sme povinní zmluvu uzavrieť.

Na odoslané objednávky nemá vplyv zmena ceny, ku ktorej došlo v medzidobí medzi odoslaním objednávky a jej prijatím z našej strany podľa odseku Kúpnej zmluvy týchto obchodných podmienok.

6. Máte možnosť získať zmluvu v textovej podobe?

Zmluva nie je uzatváraná písomne s podpismi zmluvných strán. Zmluvu tvoria tieto obchodné podmienky, vaša objednávka a jej prijatie z našej strany. Celá zmluva vám bude zaslaná e‑mailom alebo na vašu žiadosť vytlačená poštou. Pri zasielaní poštou vás môžeme požiadať o úhradu s tým spojených nákladov. 

7. Čo ak niečomu v zmluve nerozumiete?

V prípade otázok k obchodným podmienkam alebo k zmluve nás môžete kontaktovať telefonicky alebo prostredníctvom e‑mailu. Radi vám poskytneme všetky potrebné informácie. 

8. Je zmluva niekde uložená?

Zmluvu (vrátane týchto obchodných podmienok) archivujeme v elektronickej podobe. Zmluva nie je prístupná tretím osobám, ale na vyžiadanie vám ju zašleme.


PLATOBNÉ PODMIENKY

Aké spôsoby platby prijímame?

Kúpnu cenu môžete uhradiť najmä nasledujúcimi spôsobmi: v hotovosti pri zaslaní tovaru na dobierku; bezhotovostne pred dodaním tovaru prevodom na náš bankový účet 297519187/0300 IBAN:CZ42 0300 0000 0002 9751 9187 s uvedením variabilného symbolu vašej objednávky.

Prípadné ďalšie spôsoby platby sú uvedené na webovom rozhraní. Niektoré spôsoby platby (najmä dobierka) môžu byť ďalej spoplatnené. Tieto poplatky sú uvedené na webovom rozhraní. V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už poplatky súvisiace so zvoleným spôsobom platby zahŕňa.

Kedy nastáva splatnosť kúpnej ceny?

V prípade platby v hotovosti je cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby pred dodaním tovaru je cena splatná do desiatich dní od prijatia objednávky podľa článku 3 Kúpnej zmluvy. Váš záväzok uhradiť cenu je pri bezhotovostnej platbe splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na náš bankový účet. 

V akej mene môžete platiť?

Platba za tovar je možná v eurách (EURO) prostredníctvom spoločnosti GLS, PPL alebo Zásielkovňa uvedených v možnostiach dopravy pri dokončovaní objednávky.

Kedy môžeme požadovať zálohu alebo úhradu vopred?

Zálohu na kúpnu cenu môžeme požadovať najmä pri objednávkach s celkovou cenou nad 5 000 Kč. Ďalej sme oprávnení požiadať vás o úhradu celej ceny tovaru pred jeho odoslaním alebo odovzdaním (§ 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije). 


DODACIE PODMIENKY

Ako posielame tovar?

Spôsoby dodania tovaru sú uvedené na webovom rozhraní. Konkrétny spôsob dodania tovaru si môžete zvoliť v objednávke. Ak žiadny spôsob dopravy nezvolíte, môžeme ho určiť my.

Aké sú náklady na dodanie tovaru?

Náklady na dodanie tovaru závisia vždy od veľkosti a povahy tovaru a od cenníka zvoleného dopravcu. Aktuálne náklady na dodanie tovaru sú uvedené na webovom rozhraní.

V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už náklady na zvolený spôsob dopravy zahŕňa.

Kedy vám tovar dodáme?

Doba dodania tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu dopravy a platby. Tovar, ktorý je skladom, spravidla odovzdáme dopravcovi do dvoch pracovných dní od prijatia objednávky (pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere), prípadne od pripísania platby na náš účet (pri bezhotovostnej platbe). Tovar, ktorý nie je skladom, odovzdáme dopravcovi, len čo to bude možné. O presnom dátume vás budeme informovať – obvykle e‑mailom, prípadne SMS.

Upozorňujeme vás, že dobu dodania tovaru externými dopravcami nemôžeme ovplyvniť. Prípadné sťažnosti týkajúce sa doby dodania je potrebné riešiť priamo s dopravcom.

Dodanim tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie okamih, keď vám je tovar doručený. Ak bezdôvodne odmietnete prevziať tovar, nepovažuje sa táto skutočnosť za nesplnenie povinnosti dodať tovar z našej strany ani za odstúpenie od zmluvy z vašej strany. 

Ako postupovať pri prevzatí tovaru?

Pri prevzatí tovaru skontrolujte neporušenosť obalu tovaru. Ak zistíte nedostatky, bezodkladne informujte dopravcu aj nás. Ak odmietnete zásielku s poškodeným obalom prevziať, nepovažuje sa to za bezdôvodné odmietnutie tovaru.

Podpisom dodacieho listu (alebo iného obdobného dokumentu) potvrdzujete, že obal zásielky nebol porušený. Reklamácia tovaru z dôvodu porušenia obalu zásielky v takom prípade už nie je možná.

Okamihom prevzatia tovaru (alebo okamihom, keď ste mali povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou ste tak neurobili) na vás prechádza zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru.

Čo sa stane v prípade, že tovar neprevezmete?

Ak je z dôvodov na vašej strane nutné tovar doručovať opakovane alebo iným než dohodnutým spôsobom, ste povinní uhradiť náklady spojené s takým doručovaním.

V prípade, že tovar bezdôvodne neprevezmete, máme nárok na náhradu nákladov spojených s dodaním tovaru a jeho uskladnením, ako aj ďalších nákladov, ktoré nám z dôvodu neprevzatia tovaru vzniknú. Tieto náklady nepresiahnu 10 Kč za každý deň trvania uskladnenia. Náklady na uskladnenie môžu dosiahnuť maximálne sumu celkom 500 Kč alebo výšku kúpnej ceny, ak je nižšia než 500 Kč. Ďalej máme v takom prípade právo od zmluvy odstúpiť. 

Nevyzvihnutie zásielky zaslanej na dobierku

Stáva sa, že si niekedy zásielku na dobierku nestihnete alebo nemôžete vyzdvihnúť – rozumieme, že nie vždy ide všetko podľa plánu. Napriek tomu je dobré si pripomenúť, že vytvorením objednávky a jej potvrdením vznikla kúpna zmluva podľa Občianskeho zákonníka, § 2118 zákona č. 89/2012 Zb., ktorá stanovuje, že „Kupujúci zaplatí kúpnu cenu a vec prevezme“.


Ako postupovať, keď...
 

1. O objednávku máte stále záujem

Ak o tovar stále stojíte, radi vám ho zašleme znova. V tomto prípade by sme vás len požiadali o platbu vopred (kartou online alebo bankovým prevodom) a náhradu nákladov spojených s predchádzajúcim odoslaním. Stačí nás kontaktovať, radi vám poskytneme potrebné údaje. 

2. O objednávku už nemáte záujem

Neprevzatie zásielky, žiaľ, neznamená jej automatické zrušenie, a navyše nám tým vznikajú náklady na poštovné a ďalšie spracovanie vrátenej zásielky. Budeme radi, ak sa budeme môcť venovať vybavovaniu objednávok pre zákazníkov, ktorí na svoje balíčky čakajú, a veríme, že túto situáciu spoločne vyriešime k obojstrannej spokojnosti.

Ďakujeme za férovosť a pochopenie

Vieme, že niekedy situácia vedie k nečakaným zmenám. Ak o tovar naozaj stratíte záujem, je ideálne zásielku prevziať a vrátiť nám ju podľa našich pokynov v zákonnej 14‑dňovej lehote.

Ďakujeme za pochopenie a za to, že sa snažíte postupovať férovo – veľmi si to vážime. 

Možnosti platby po nevyzdvihnutí zásielky na dobierku

V prípade, že si zásielku na dobierku nevyzdvihnete a zásielka sa nám vráti späť na sklad, budeme pri ďalšej objednávke nútení ponúknuť vám platobnú metódu iba elektronicky klasickým bankovým prevodom alebo platbou na našej platobnej bráne. Možnosť opäť platiť dobierkou získate v momente úspešného uskutočnenia objednávky.
 

ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY 

Ako môžete od zmluvy odstúpiť?

Od kúpnej zmluvy môžete odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru; ak je dodávka rozdelená do viacerých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky. Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy odporúčame zaslať na našu doručovaciu adresu alebo e‑mail. Na odstúpenie od zmluvy možno využiť vzorový formulár. Prijatie oznámenia vám bez zbytočného odkladu potvrdíme. Odstúpenie od zmluvy nemusíte nijako zdôvodňovať.

Aké má odstúpenie od zmluvy dôsledky?

Odstúpením od zmluvy sa zmluva od počiatku ruší a hľadí sa na ňu, ako keby nebola uzavretá. Ak bol spolu s tovarom poskytnutý dar, darovacia zmluva odstúpením od zmluvy ktoroukoľvek zo strán stráca účinnosť. Dar nám zašlite späť spolu s vracaným tovarom.

Kedy od zmluvy odstúpiť nemožno?

V súlade s § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť okrem iného od nasledujúcich zmlúv: o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom; o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý ste z obalu vyňali a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.

Akým spôsobom nám vrátite tovar?

Tovar ste povinní nám vrátiť do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na našu doručovaciu adresu, do akejkoľvek prevádzky alebo na adresu nášho sídla. Tovar nezasielajte na dobierku. Tovar zaslaný na dobierku nie sme povinní prevziať.

Vrátený tovar musí byť nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a, ak je to možné, v pôvodnom obale. K vrátenému tovaru odporúčame priložiť: kópiu dodacieho listu a faktúry, ak boli tieto dokumenty vystavené, alebo kópiu e‑mailu o vybavení a odoslaní vašej objednávky z našej strany alebo iný doklad preukazujúci kúpu tovaru; písomné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy (na našom formulári alebo inak) a zvolený spôsob vrátenia peňazí (prevod na účet, osobné prevzatie hotovosti alebo poštový poukaz či inak).

Do vyhlásenia uveďte adresu pre doručovanie, telefón a e‑mail. Nepredloženie niektorého z vyššie uvedených dokladov nebráni kladnému vybaveniu vášho odstúpenia od zmluvy podľa zákonných podmienok. 

Kedy dostanete späť svoje peniaze?

Všetky prijaté peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Berte však na vedomie, že nie sme povinní vrátiť vám peniaze skôr, ako nám vrátite tovar alebo preukážete, že ste nám tovar odoslali. Popri kúpnej cene máte aj nárok na vrátenie nákladov na dodanie tovaru k vám. Ak ste však zvolili iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý ponúkame, vrátime vám náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

Peniaze vám vrátime: rovnakým spôsobom, akým sme ich prijali, alebo spôsobom, aký budete požadovať; popri vyššie uvedených spôsoboch môžeme peniaze vždy vrátiť aj zaslaním na vami uvedený bankový účet alebo účet, z ktorého boli prostriedky poukázané na úhradu kúpnej ceny (ak nám do desiatich dní od odstúpenia od zmluvy žiadny neuvediete).

Prijatím týchto obchodných podmienok vyslovujete svoj súhlas so zaslaním peňažných prostriedkov podľa predchádzajúcej vety za podmienky, že vám týmto spôsobom nevzniknú žiadne ďalšie náklady. Náklady spojené s odoslaním vráteného tovaru na našu adresu hradíte vy, a to aj v prípade, že tovar nemožno vzhľadom na jeho povahu vrátiť obvyklou poštovou cestou. 

Čo ak bol vrátený tovar poškodený?

Pri zasielaní zabaľte tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu. Za tovar podstatne poškodený či zničený pri preprave v dôsledku použitia nevhodného obalu nemožno vrátiť kúpnu cenu a náklady na dodanie tovaru (prípadne ich časť zodpovedajúcu vzniknutej škode).

Ak zistíme, že vami vrátený tovar je poškodený, opotrebovaný, znečistený či čiastočne spotrebovaný, máme voči vám nárok na náhradu škody. Nárok na úhradu vzniknutej škody môžeme jednostranne započítať proti vášmu nároku na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru, t. j. vrátená vám bude suma znížená o vzniknutú škodu. 

Kedy môžeme odstúpiť od kúpnej zmluvy my?

Vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:

technickou chybou bola na webovom rozhraní uvedená úplne zjavne chybná cena tovaru (piaty odsek Kúpnej zmluvy týchto obchodných podmienok); tovar z objektívnych príčin (predovšetkým preto, že tovar sa už nevyrába, dodávateľ prestal dodávať do ČR atď.) nie je možné za pôvodných podmienok dodať; plnenie sa stane objektívne nemožným alebo protiprávnym.

V prípade, že nastala niektorá z vyššie uvedených skutočností, budeme vás o našom odstúpení od zmluvy bezodkladne informovať. Odstúpenie je voči vám účinné okamihom, keď je vám doručené. Ak ste už úplne alebo sčasti uhradili kúpnu cenu, vrátime vám prijatú sumu bezhotovostne na účet, ktorý nám na tento účel uvediete, alebo z ktorého ste vykonali úhradu. Peniaze vrátime do piatich dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK 

1. Reklamáciu možno uplatniť odovzdaním tovaru (ďalej aj ako „predmet predaja“) odoslaním tovaru na adresu Miroslava Bajera 6040/1, Ostrava 708 00, Česká republika. Kupujúci je povinný vadu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu potom, čo ju kupujúci mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť. Ak ide o skrytú vadu, je kupujúci povinný ju u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu potom, čo ju mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci. Prípadné omeškanie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie. V reklamácii alebo bez zbytočného odkladu po nej oznámi kupujúci predávajúcemu, aké právo z vadného plnenia si zvolil. Ak tak neurobí včas, má aj v prípade vadného plnenia, ktoré je podstatným porušením kúpnej zmluvy, iba práva podľa odseku 2.7, teda na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny tovaru.

2. Kupujúci je k reklamácii povinný doložiť doklad osvedčujúci dátum a miesto prevzatia predmetu predaja, samotný predmet predaja v kompletnom stave, vyčistený, zbavený všetkých nečistôt, v čistom balení, ak tovar zasiela. Kupujúci doloží tovar v hygienicky nezávadnom stave a označí reklamovanú vadu predmetu predaja, jej povahu a výskyt, informuje predávajúceho o zvolenom nároku z vadného plnenia a o svojich identifikačných a kontaktných údajoch v rozsahu nevyhnutnom na vybavenie nároku. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať na reklamačné konanie tovar, ktorý nebude spĺňať zásady všeobecnej hygieny uvedené vyššie v tomto odseku (vyhláška 306/2012 Zb., o podmienkach predchádzania vzniku a šírenia infekčných ochorení). Nedoručením dokladu osvedčujúceho dátum a miesto prevzatia predmetu predaja sa kupujúci vystavuje riziku nepreukázania včasnosti reklamácie a oprávnenosti jeho nároku.

3. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar.

4. Náklady na uplatnenie práv z vadného plnenia (reklamáciu) hradí kupujúci; predávajúci môže po predchádzajúcej dohode s kupujúcim vykonať dopravu reklamovaného tovaru na svoje náklady.

5. Uplatní‑li kupujúci právo z vadného plnenia, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, kedy právo zodpovednosti za vady uplatnil, a po vybavení reklamácie tiež potvrdenie o spôsobe riešenia reklamácie, ako aj o vykonaní prípadnej opravy a o dobe reklamačného konania, prípadne mu v písomnej forme poskytne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

6. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z funkčných vlastností tovaru, z neodborného používania tovaru či chybnej manipulácie s tovarom. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.

7. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie kúpnej zmluvy, na základe ktorého môže kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť.

8. Ak je v rámci reklamačného konania ohľadom určitej vady rozhodnuté, že reklamácia je neoprávnená, potom nové reklamačné konanie ohľadom tej istej vady už nemôže prebehnúť a predávajúci je oprávnený z tohto dôvodu odmietnuť prevziať predmet plnenia na reklamáciu.

9. Kupujúci je povinný po vybavení reklamácie predmet predaja prevziať bez zbytočného odkladu do 30 dní odo dňa, keď bol o jej vybavení informovaný; táto lehota nemôže uplynúť skôr ako 60 dní od podania reklamácie.

10. Ak požaduje kupujúci, ktorý je v omeškaní s prevzatím predmetu predaja, jeho opätovné odoslanie, potom je predávajúci povinný odoslať predmet predaja kupujúcemu len za podmienky, že mu budú zo strany kupujúceho vopred uhradené všetky náklady súvisiace s týmto odoslaním.
 

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA 

Aké oprávnenia máme na výkon našej činnosti a kto nás pri nej kontroluje?

Na predaj tovaru sme oprávnení na základe živnostenského oprávnenia. Naša činnosť nepodlieha inému povoľovaniu. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Kontrolu dodržiavania právnych predpisov týkajúcich sa technických požiadaviek na tovar a bezpečnosti tovaru vykonáva Česká obchodná inšpekcia (http://www.coi.cz/). Kontrolu dodržiavania noriem kladených na potraviny vykonáva Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia (http://szpi.gov.cz). Česká obchodná inšpekcia vykonáva tiež kontrolu dodržiavania predpisov na ochranu spotrebiteľa. Práva spotrebiteľov hája aj ich záujmové združenia a iné subjekty na ich ochranu.

Ako vybavujeme sťažnosti?

Prípadné sťažnosti vybavujeme prostredníctvom nášho kontaktného e‑mailu. Ďalej sa môžete obrátiť na subjekty uvedené v prvom odseku záverečného ustanovenia. Vo vzťahu k našim zákazníkom nie sme viazaní žiadnymi kódexmi správania ani žiadne také nedodržiavame. 

Aké máte práva pri vzniku spotrebiteľského sporu?

Ak ste spotrebiteľ a vznikne medzi nami spor zo zmluvy, ktorý sa nám nepodarí vyriešiť priamo, máte právo obrátiť sa s týmto sporom na Českú obchodnú inšpekciu (http://www.coi.cz/ a https://adr.coi.cz/cs) za účelom mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu. Toto právo môžete uplatniť najneskôr do 1 roka odo dňa, keď ste u nás po prvý raz uplatnili právo, ktoré je predmetom tohto spotrebiteľského sporu. 

Čo by ste ešte mali vedieť?

Pri uzatváraní zmluvy sú použité prostriedky komunikácie na diaľku (najmä sieť internet). Náklady vzniknuté pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku (predovšetkým náklady na internetové pripojenie alebo na telefonické hovory) hradíte sami. Tieto náklady sa nelíšia od bežnej sadzby.

Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca so zmluvou medzi nami prebieha v písomnej forme, a to buď zaslaním e‑mailom, doporučene poštou alebo osobným doručením. Z našej strany vám budeme doručovať na adresu elektronickej pošty uvedenú v objednávke alebo vo vašom používateľskom účte.

V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré sa svojim zmyslom najviac približuje neplatnému, neúčinnému alebo nepoužiteľnému ustanoveniu. Neplatnosť, neúčinnosť alebo nepoužiteľnosť jedného ustanovenia sa nedotýka platnosti ostatných ustanovení. Meniť či dopĺňať zmluvu (vrátane obchodných podmienok) možno iba písomnou formou.

VERNOSTNÝ PROGRAM AJEMFIT (AJEM COIN)

Vážime si vašu priazeň a vernosť, a preto ponúkame našim registrovaným zákazníkom možnosť zapojiť sa do vernostného programu. Tento program vám umožňuje získavať coiny za každý uskutočnený nákup, ktoré môžete následne uplatniť ako zľavu na ďalšiu objednávku. 

Ako vernostný program funguje?

• Za každých 40 Kč hodnoty vašej objednávky získate 1 Ajem coin.
• Každý coin môžete uplatniť ako zľavu v hodnote 1 Kč na váš ďalší nákup.
• Coiny sa vám načítavajú aj za predchádzajúce nákupy uskutočnené od 1.1.2024, pokiaľ ste boli pri ich spustení registrovaní.
• Maximálna výška zľavy uplatnenej pomocou coinov je 10 % hodnoty objednávky.
• Platnosť coinov je neobmedzená, čo znamená, že ich môžete využiť kedykoľvek.

Právo na zmeny

Vyhradzujeme si právo kedykoľvek upraviť pravidlá vernostného programu, vrátane výpočtu coinov, podmienok uplatnenia alebo výšky maximálnej zľavy. Akékoľvek zmeny budú platné od okamihu ich zverejnenia na našich stránkach.